۱۳۸۸ شهریور ۱۲, پنجشنبه

نیویورک تایمز : رهبر الاکلنگی ایران


لطفا آیت الله علی خامنه ای واقعی بایستد؟

در 19 ژوئن، یک هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری جنجالی، رهبر عالی تصمیم به برپایی مراسم نماز جمعه ای پرقدرت می گیرد که در آن او در مورد "خونریزی و آشوب" در تهران در صورت ادامه یافتن اعتراضات هشدار داد. روز بعد آنها اعتراض کردند و من هرگز خونی که در بهشت خامنه ای جاری شد را فراموش نمی کنم.

خامنه ای که ادعای جانشین پیامبری را کنار گذاشته بود، در هیات یک طرفدار سیاسی گفت: "ببینید گرگهایی که در کمین نشسته اند و به تدریج نقاب دیپلماسی از چهره بر می دارند و چهره واقعی خود را نشان می دهند." او شیطان ترین این گرگهای بیگانه را دولت انگلیس دانست.

اکنون 10 هفته بعد در حالی که پایه های نظام انقلابی هنوز از شرمساری تقلب انتخاباتی 12 ژوئن و دستپاچگی در حرکت رو به جلوی رهبر عالی می لرزد، خامنه ای اعلام می کند: "من رهبران وقایع اخیر را به ارتباط با بیگانگان از جمله آمریکا و انگلیس متهم نمی کنم چرا که این موضوع برای من اثبات نشده است"

خوب قربان، کدامیک است؟

پیوستن به جرگه سیاستمداران به معنی جایزالخطا شدن است همانگونه که خامنه ای در حال تجربه آن است. این بود دقیقا معصومیت مرجع دینی که به عنوان جانشین امام غایب ولایت می کند و رکن اصلی نظام اسلامی است که از رهبر انقلاب روح الله خمینی بجا مانده.

در همان مراسم 19 ژوئن خامنه اعلام کرد "جمهوری اسلامی پرچمدار حقوق بشر است." اکنون او به دانشجویان می گوید که هر تخلف وجنایتی که توسط نیروهای امنیتی پس از انتخابات انجام شده بدون مجازات نخواهد ماند.

خامنه وقتی خبرگزاری نیمه دولتی می گوید محسن روح الامینی، دانشجوی 25 ساله تحصیلات تکمیلی که در اعتراضات دستگیر شد در اثر ضربات متعدد و برخورد یک جسم سخت مرده است نیز شک نمی کند.

خوب قربان، کدامیک است؟ پرچمدار یا آبرو بر، رئوف یا شکنجه گر، بهترین لغتی که رابطه جمهوری اسلامی و حقوق بشر را نشان می دهد

...در ادامه مقاله نویس با اشاره به موارد متعدد چرخش سیاسی خامنه ای می نویسد که رهبر عالی به الاکلنگ عالی بدل شده و می افزاید که پس از انتخابات 12 ژوئن، جمهوری اسلامی به خطری بزرگ برای خودش بدل گشته تا دیگران و در حال خوردن خودش است.

متن مقاله در نیویورک تایمز