۱۳۸۸ مرداد ۱۷, شنبه

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه، قلب اقتصادی کودتای 22 خرداد

مقاله حاضر که در سال 86 نوشته شده حجم قراردادهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا وابسته به سپاه را فقط در حوزه نفتی بیش از هفت میلیارد دلار برآورد می کند. این در حالیست که طبق آمارهای اخیر اقتصادی این رقم به لطف دولت احمدی نژاد هم اکنون به بیش از 20 میلیارد دلار بالغ گشته. درآمد حیرت آور و هنگفتی که برای حفظ و استمرار آن، کودتای سیاه و ننگین 22خرداد بر علیه ملت ایران تدارک دیده شد.

این مقاله در ابتدا به نحوه شکل گیری قرارگاه خاتم الانبیا پس از جنگ پرداخته و سپس نحوه قدرت گرفتنش را بیان می نماید؛ ازترک تشریفات مناقصه و واگذاری طرحهای عمرانی شهرداری تهران به قرارگاه خاتم الانبیا توسط احمدی نژاد تا رويارویي مستقيم سپاه با دولت خاتمی در مورد ساخت فرودگاه بين المللي جديد تهران و همچنین اپراتوري تلفن هاي همراه و پروژه هاي مخابراتي كه بخش هایي از آنها به دو شركت ترك سپرده شده بود.

سپس این مقاله به اوج گرفتن غول اقتصادی سپاه و تبدیل شدن آن به یک کارتل اقتصادی بین الملی در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد می پردازد. یک کارتل اقتصادی بین الملی در زمینه های نفت، گاز، تجهیزات بندرگاهی، صنایع فولادی و سایر فعالیت های اقتصادی که همانا هدف اصلیتر گردانندگان آن ایفای نقش اساسی در جهت اهداف شوم و پلید هسته ای جمهوری اسلامی می باشد. از جمله اقدامات کلان انجام شده جهت قویتر کردن این کارتل اقتصادی، واگذاری پروژه خط لوله انتقال گاز عسلويه به پاكستان به قرارگاه سپاه بدون انجام مناقصه است. پروژه‌اي كه ارزش تقريبي آن تا مرز پاكستان به 2.2 ميليارد دلار مي رسد. همچنین واگذاری پروژه توسعه بخشي از ميدان پارس جنوبي با ارزش اعلام شده دو و نيم ميليارد دلار و توسعه اسكله چابهار و چندین و چند پروژه ديگر در حوزه نفت و گاز و سایر بخش ها كه ارزش كل آن ها بیش از هفت ميليارد دلار است...ادامه

همانگونه که ذکر شد این مقاله در سال 86 و با توجه به مقتضیات آن زمان نوشته شده و در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده در کشور به بررسی دقیق تر و افشا ساختن بیشتر این کارتل اقتصادی نیاز است.