۱۳۸۸ شهریور ۷, شنبه

خامنه ای اولین مهره رابرای نجات خود قربانی کرد/ مرتضوی رفت

سعید مرتضوی از سمت دادستان عمومی و انقلاب تهران برکنار شد. صادق لاريجانی رئيس جدید قوه قضائيه در احكامی جداگانه‌ سه مقام عالی قضایی ایران را تعیین کرد. بنا به گزارش‌های رسمی احمد شفیعی به سمت دادستان انتظامی قضات، احمد واعظی جزئی به سمت معاون آموزشی قوه قضائيه و عباس جعفری دولت‌آبادی به سمت دادستان عمومی و انقلاب تهران منصوب شده‌اند. سعید مرتضوی از سمت اخیر برکنار شده است.

آیا اگر سپاه به سرکوب و کشتار مردم بپردازد، به خاطر برقراری امنیت است یا حفظ موقعیت خود در زد و بندهای اقتصادی؟

طبق گزارش خبرگزاري فالس، سردار سرلشكر جعفري فرمانده سپاه صبح امروز در نشست خبري كه هدف از آن را ارائه گزارش از فعاليت‌هاي شش ماهه اخير سپاه و بسيج در سال 88 عنوان كرد، بدون اشاره به فعالیتهای کلان اقتصادی این نیروها که عمدتا با استفاده از رانت های پیدا و پنهان و اعمال قدرت نظامی صورت می پذیرد و این اواخر گسترده تر شده و در تمامی زمینه های اقتصادی چنگ انداخته اند، ‌اظهار داشت:‌ در اين مدت كه زمان پركاري براي سپاه و بسيج بوده است، در عرصه‌هاي مختلف ماموريت‌هاي متعددي انجام شد و جاي دارد از تمامي پاسداران و بسيجيان تشكر كنيم.
جعفري بدون اشاره به این شائبه که هدف از فعالیتها و تحرکات نظامی امنیتی سپاه حفظ موقعیت خود در زد و بندهای اقتصادی است،  ماموريت سپاه را بر اساس قانون، دفاع از انقلاب و دستاوردهاي آن دانست و گفت: سپاه پاسداران همواره در جهت حمايت از مردم به ويژه محرومين و مستضعفين گام برمي‌دارد و در اين زمينه انجام ماموريت‌هاي مختلف از الزامات قطعي انجام اين وظيفه است

وي با بيان اينكه سپاه پاسداران داراي سه ويژگي عمده مكتبي، مردمي و انقلابي بودن است، تصريح كرد: اين نهاد متكي بر اصول و مباني اسلام و تشيع سازماندهي شده و بر همين اساس به انجام ماموريت‌هاي خود مي‌پردازد.
فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد:‌ دغدغه اصلي سپاه در موضوع امنيت عمومي مردم در ابعاد دفاعي و امنيتي خلاصه مي‌شود كه هم در بعد دفاعي و هم امنيتي سپاه پاسداران مسئول امنيت و آرامش جامعه است كه اين ماموريت را به كمك نيروهاي امنيتي، دفاعي و نظامي انجام مي‌دهد و هر كجا كه در مسائل امنيتي و دفاعي احتياج به كمك سپاه و بسيج باشد، اين نهاد به كمك ديگر نيروها خواهد رفت.
جعفري رفاه و آسايش عمومي بر اساس عدالت و حمايت از اقشار محروم مستضعف را يكي ديگر از موضوعات مهم در وظايف سپاه پاسداران عنوان كرد و گفت: اين موضوعات برخاسته از همان ويژگي‌هاي سه‌گانه سپاه مي‌باشد و در اين شش ماهه شاهد بوديم كه اقدامات قابل توجهي نيز انجام گرفته است.

عضو شورايعالي امنيت ملي با آگاهی از انزجار مردم از سرکوب بی رحمانه در تهران بدون اشاره به آن به اقدامات سپاه پاسداران در برخورد با نا آرامي‌هاي شمالغرب و جنوب شرق كشور پرداخت و اظهار داشت: منطقه شمالغرب به دليل وضعيت جغرافيايي از سال‌هاي گذشته حتي قبل از انقلاب مورد تهديد دشمنان قرار داشته و اين مناطق از دست عناصر ضد انقلاب و گروهك‌هاي معاند آرامش نداشت.

جعفري ادامه داد:با تلاش‌هاي بي‌وقفه‌اي كه از طرف سپاه و نيروهاي بسيج در اين منطقه و خصوصا در كردستان انجام شد، عمليات‌هاي گسترده‌اي عليه نيروهاي ضد انقلاب، احزاب و گروهك‌هاي كوموله،‌دموكرات و پژاك انجام گرفت، امروز امنيت مناسبي در اين منطقه برقرار شده است.
وي خاطرنشان كرد: پس از آنكه دشمنان از ناامني‌هاي داخلي،‌ نااميد شدند با تحريك عناصر ضد انقلاب قصد برهم زدن امنيت در اين مناطق را داشتند كه با اقدام نيروهاي امنيتي و دادن تلفات سنگين كه شامل 45 كشته و بيش از 50 زخمي طي 15 روز و با انجام سلسله عمليات‌هاي مختلف انجام گرفت، با شكست روبرو شدند و تسلط نيروهاي ما آنقدر زياد بود كه در اين عمليات‌ها تنها يك شهيد و چند زخمي داديم.
فرمانده كل سپاه ضمن تشكر از نيروهاي پاسدار وبسيج،‌خصوصا بسيجيان بومي منطقه اظهار داشت: اين عمليات‌ها بيانگر تسلط و مهارت نيروهاي خودي بر دشمن است.
جعفري با اشاره به اينكه از ابتداي سال جاري مسئوليت امنيت منطقه جنوب شرق كشور به سپاه واگذار شد، اظهار داشت: قبل از واگذاري اين مسئوليت نيز درگيري در آنجا داشتيم كه همان آغاز وارد شدن سپاه در اين موضوع بود و بعد از آن نيز سپاه پاسداران به كمك نيروهاي انتظامي و نيروهاي بومي منطقه و با اتكا بر عشاير و تسليح آنها و واگذاري امنيت بر عهده خودشان ظرف چند ماه اخير توانسته امنيت و آرامش را به جنوب شرق كشور برگرداند كه البته در اين زمينه بايد تلاش‌هاي زيادي در طول زمان انجام گيرد اما به هر حال يكي از دستاوردهاي مهم سپاه محسوب مي‌شود.
انتهاي پيام/ك